Steve Jobs gave a small private presentation about the iTunes Music Store to some independent record label people.
My favorite line of the day was when people kept raising their hand saying, “Does it do [x]?”, “Do you plan to add [y]?”.
Finally Jobs said, “Wait wait – put your hands down. Listen: I know you have a thousand ideas for all the cool features iTunes could have. So do we.
But we don’t want a thousand features. That would be ugly. Innovation is not about saying yes to everything. It’s about saying NO to all but the most crucial features.”
-Derek Sivers, president and programmer, CD Baby and HostBaby ( from Say NO by default).
Quantas vezes imaginamos que inovar, progredir, desenvolver, crescer se resume a entupir um software de “funcionalidade”?
Quantas imaginamos que o melhor que podemos fazer é criar “funcionalidades” sem as quais nossos clientes não viveriam (e chegaram até aqui sem elas)?
Quantas vezes o Depto. Comercial demonstra uma simples ferramenta, como um Envio de Newsletter, e os clientes ficam estarrecidos com a simplicidade dele?
Quantas vezes pensamos em criar formas de melhorar aquilo que não precisa ser melhorado?
Enfim, fica a crítica para que nós possamos nos focar naquilo que realmente vale nosso esforço.
Naquilo que realmente é crucial.